Προς εκκίνηση βαίνει ο διαγωνισμός για το οδικό έργο της Παράκαμψης Αράχωβας, με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ (με τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις) για το οποίο ωστόσο εξετάζονται τρόποι χρηματοδότησής του, όπως συμβαίνει με αρκετά έργα τα οποία προσφάτως απεντάχθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψψης και αναζητούνται πόροι για την υλοποίηση τους όπως τα δορυφορικά διόδια ή άλλα έργα που η χρηματοδότησή τους ήταν εξαρχής ελλιπής όπως το πακέτο των έξι σιδηροδρομικών έργων.
Σκοπός του έργου της παράκαμψης Αράχωβας είναι η κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα παρακάμπτει το πολεοδομικό συγκρότημα και θα διευκολύνει την κίνηση προς Δελφούς-Ιτέα προς τα χιονοδρομικά, έτσι ώστε να εκλείψουν τα δυσμενή περιβαλλοντικά προβλήματα που συσσωρεύονται στον οικισμό λόγω της διέλευσης της κυκλοφορίας από το κέντρο.
Έτσι με το έργο της παράκαμψης της πόλης της Αράχωβας θα λυθεί ένα σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο δημιουργείται στην πόλη ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες όταν λειτουργεί το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού.
Παράλληλα μέσω Αράχωβας θα εξυπηρετείται και η διέλευση οχημάτων προς τους Δελφούς (ένα από τα σημαντικότερα αρχαία μνημεία της χώρας) αλλά και προς Ιτέα-Άμφισσα.
Το έργο της κατασκευής της παράκαμψης της Αράχωβας αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Θήβα-Λιβαδειά-Ιτέα με συνολικό μήκος περίπου 3,7 χλμ. Η παράκαμψη θα διαμορφωθεί με την κατασκευή κύριας σήραγγας και με παράλληλη διαμήκη σήραγγα διαφυγής.
Το έργο θα περιλαμβάνει μία οδική σήραγγα κυκλοφορίας οχημάτων διπλής κατεύθυνσης μήκους περίπου 1,6 χμ., μία διαμήκη και τέσσερις εγκάρσιες σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους περίπου 1,4 χλμ., δύο ανισόπεδους κόμβους, ένα ισόπεδο κόμβο, οκτώ γέφυρες και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Το έργο είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί από το 2011 ωστόσο παρέμεινε στα συρτάρια.